Jak se jednoduše naučit vážit a měřit potraviny pro vyvážený jídelníček

Stalo se vám, že jste stáli v obchodně před regálem s potravinami a bezradně přemýšleli jaké množství si koupit, abyste vyhověli přesně odváženým porcím nutričního jídelníčku? Přitom stačí pár triků a požadované množství pro vás nebude žádný problém.

Jak se jednoduše naučit vážit a měřit potraviny pro vyvážený jídelníček

Nejednou jste jistě slyšeli, že tělu prospěšné stravování nespočívá pouze ve výběru potravin, ale i v množství jídla, které do něj naposíláme. Zobat ořechy je sice „tělulibé“, nicméně za vagóny vlašáků nám tělo ani nepoděkuje, ani se nespraví do kalhot, které toužíme dopnout.

Přijatá energie, jejíž jednotkou je ta podivná zkratka kcal, a energetická hodnota potravin by pro snižování váhy měla být nižší než energie, kterou vydáme. Zákazníky, kteří se uzemnili před
regálem v oddělení s cereáliemi, tedy nevyhazujte, ale klidně se jich zeptejte, jaké má ta krabice s lupínky hodnoty.

Číst umíme všichni. Chce se nám ale opravdu vše měřit a vážit? V jídelníčku od nutričního poradce čtete 150 g cottage, 100 g rajčat, 50 g žitného chleba a záhy onen jídelníček házíte do koše, protože představa toho, že před každým jídlem budete vytahovat kuchyňskou váhu, je naprosto zničující.
Nemluvě o tom, že ji zase budete muset omýt a zandat zpět.

A přitom měření a vážení může být tak jednoduché. Vážit se dá totiž kdekoli v obchodě nebo pomocí lžíce i hrnku. Stačí jedno dvě měření a porce se vám dostane do oka.

Například:
3 vrchovaté lžíce ovesných vloček = 30 g
1 plátek žitného chleba = 50 g
5 švestek = 200 g
2 menší hrozny vína = 230 g
3 větší rajčata = 500 g

Podobně si můžete sestavit seznam vašich oblíbených potravin. Třeba jablko - nevěřili byste, o jak široký pojem se jedná. Schválně si ho někde zvažte a uvidíte!