Konopí v kuchyni – pro chuť i zdraví

Věřím, že my sami můžeme ovlivnit naše zdraví a také se vyléčit. Kouzlem je strava. Příroda nám připravila mnoho darů a jedním z nich je konopí, nazývané také „dar bohů“.

Konopí v kuchyni – pro chuť i zdraví

Léčení stravou by mělo být příjemné a chutnat, pak má totiž dvojnásobný účinek :-). Mou vášní je vaření i léčení, proto jsem dala dohromady pár mých oblíbených a zároveň jednoduchých receptů z konopí, o které se tady s vámi ráda podělím.

Konopí seté, které neobsahuje THC (psychoaktivní látku), obsahuje stovky dalších léčivých látek, převážně kanabinoidů, které mají protizánětlivé, uklidňující, neuroprotektivní, antioxidační a analgetické účinky. Důležitou vlastností, se kterou v kuchyni pracujeme, je rozpustnost těchto látek v tuku či alkoholu. Další výhodou je vysoký obsah vlákniny, proteinů a zdravých omega 3 a 6 nenasycených mastných kyselin, které jsou pro nás navíc v ideálním poměru.

Konopná cibulačka, která zahřeje a uklidní

V dostatečném množství másla osmažíme 4–6 nakrájených cibulí. Jakmile cibule zesklovatí, přimícháme hrst jemně rozemnutého konopí (Konopný čaj list a květ) a špetku kmínu. Smažíme spolu do lehkého zhnědnutí a poté zaprášíme 3 lžícemi mouky. Směs mícháme a přiléváme vývar či bujón, který jsme si připravili. Necháme ještě chvíli vařit, přisolíme, připepříme dle libosti. Nalijeme do misky, vložíme opečené bagetky či housku, zasypeme nastrouhaným sýrem a posypeme tymiánem a konopím.

Konopný čaj, ručně sbírané květy konopí, povzbuzuje chuť k jídlu a přináší uklidnění nervové soustavy.

Konopný hummus zasytí a posílí

Potřebujeme hrnek uvařené cizrny nebo cizrnu v konzervě, 2 lžičky tahini sezamové pasty, 2 lžíce konopného oleje. Vše dáme do mixéru a rozmixujeme na pastu, kterou zakápneme citrónovou šťávou (balsamicem), dochutíme mořskou solí a pepřem. Namažeme na chléb či bagetu, posypeme loupaným konopným semínkem a baštíme :-).

Konopný olej, za studena lisovaný z konopných semínek, obsahuje ideální poměr omega 3 a 6 kyselin, a tím chrání srdce a snižuje cholesterol. Svými nutričními hodnotami předčí i panenský olivový olej.

Proteinové palačinky pro energii na celý den

Pro snídani šampionů nebo jako jakékoli jiné posilňující jídlo jednoduše smícháme a vyšleháme 200 g hladké mouky, 100 g konopné mouky, 1/2 l mléka, 2 vejce, špetku soli. Naléváme na rozehřátou pánev (případně s kapkou oleje na smažení) a opečeme do zlatova. Palačinky se dají jíst jak na sladko s marmeládou, tvarohem, tofu krémem, ovocem, tak i na slano se špenátem, sýrem, zeleninou, nebo třeba i zapéci v troubě.

Konopná mouka, která neobsahuje lepek, je skvělým zdrojem vlákniny, bílkovin a minerálů.

Konopné mléko místo kravského
Neloupané konopné semínko necháme přes noc namáčet ve vodě a ráno jej rozmixujeme, přecedíme a máme konopné mléko, které můžeme dále zpracovávat v kuchyni jako alternativu živočišného mléka.

Sladká kašička, která pohladí

Uvaříme mléko (konopné, sójové, rýžové, kravské), přisypeme jáhlovou kaši a zamícháme. Nalijeme do misky, přidáme hoblinku másla, posypeme loupanými konopnými semínky, rozinkami, skořicí a pokapeme medem.

Konopná semínka patří k nejzdravějším a nejvýživnějším potravinám pro lidský organismus.

Markéta je u PDČ od začátku. Později s manželem začali vydávat dětskou odnož PDČ - Prďáckej časák.

Profil Další články


Objednejte si předplatné
Předplatné