Detox od elektrosmogu: Na jaká zařízení si dát pozor?

„Slíbil jsem článek pozitivně laděný,“ napsal nám do redakce Kamil Pokorný a svou dobře míněnou vizi ještě doplnil: „Slíbil jsem napsat článek plný rad, doporučení a taky uklidnění – uklidnění, že to je vlastně v pohodě a stačí si poladit pár věcí doma, používání wifi, telefonu, svítidel, a uleví se nám.“ Znělo to jako skvělý a záslužný recept. Uklidnit ohledně čehokoli je čas od času potřeba. A z e-mailu pana Kamila zářila velmi cenná pozitivita, nadšení a fundovanost. Článek jsme proto rádi převzali, trošku poupravili a vy máte tak možnost prožít „jarní detox od elektrosmogu“ spolu s námi!

Detox od elektrosmogu: Na jaká zařízení si dát pozor?

Děláme si to sami, i proto to lze změnit…

Hned na začátku je třeba jasně zdůraznit – elektrosmogu se bát nemusíme! Většina obav bývá zbytečná! Sami můžeme totiž dost dobře eliminovat ty nejsilnější vlivy vyzařování. A to z jednoho prostého důvodu. Sami se jimi totiž obklopujeme! Nabízím vám proto několik jednoduchých, ale zásadních způsobů, jak si od zbytečné zátěže i obav ulevit.

Pro tělo to bude skutečný detox, protože proměnlivé elektromagnetické pole na nás samozřejmě vliv mívá. A to skutečně úplně zbytečně a jen díky neznalosti této problematiky. Říkává se, že „nejhorší smrt je z vyděšení“. A já bych dodal – „z neznalosti“.

Člověk se bojí toho, o čem neví, o čem nemá další informace. Ale řešením není nějaká rizika podceňovat a ignorovat. To platí ve všech oblastech. Můžeme mít pozitivní mysl a zároveň jsme zdravě opatrní před auty na silnici. Stejně tak se snažíme nesníst nic jedovatého. Vysvětlujeme dětem, že nesmí vběhnout do silnice nebo sníst zkažené jídlo, ale neuvědomujeme si podobná rizika v některých jiných oblastech. Rozumnější je pochopit ze správných a relevantních informací, před čím se mít na pozoru.

Z mnohaleté praxe vím, že lidé mají často obavy z vysílačů na své střeše nebo „od souseda naproti“. Ale pokud není obdélník vysílače nasměrován svojí středovou kolmou osou přímo na vaše okno, naměříme slabou intenzitu. Paradoxně mnohem silnější vliv naměříme například z wifi routeru, který máte přímo u vás doma!

 kamil_pokorny 

Čeho se nebát a co je naopak nutné trochu změnit?

  • Dětské chůvičky: Vybírejte chůvičky s takovou funkcí, která zajistí vysílání přenosu zvuku pouze při zachycení pláče.
  • Dětské monitory dechu: Monitory nevadí vůbec. Vyzařují (alarmují) pouze v okamžiku zástavy dechu.
  • Tablety, notebooky: Jejich vyzařování naprosto eliminujeme, když je používáme bez připojení do zásuvky – tedy na baterie. Pro připojení na internet využijeme zdířku USB nebo Lightning konektor. Stačí si pro tyto účely pořídit redukci – adaptér (USB Ethernet Adapter), který má na druhé straně zdířku pro běžné kabelové připojení (ethernet). Díky tomu pak nemusíme wifi síť používat.
  • Wifi sítě od sousedů: Jejich vliv opravdu téměř nevadí, protože výkonově jsou velice oslabeny silnější zdí a ještě lépe panelem. Plné čárky zobrazují dobrou použitelnost sítě, ale výkon naměříme analyzátorem klidně slabý. Dnes jsou přenosové technologie tak vychytané, že jim stačí slaboučký výkon, ale signál je přitom pro přenos již plně použitelný. To pak vidíte právě na těch „plných čárkách“. Zásadní ovšem je vypínat svoji wifi alespoň na noc. Lze k tomu využít levnou časovací zásuvku a nastavit si, aby se napájení wifi routeru alespoň na dobu spánku samo vypnulo. Od poskytovatele internetu si také můžete zažádat o vstupní router bez wifi a využít kabelové připojení nebo připojení provedené přes fázový rozvod, aby se nemuselo všude vrtat a rozvádět datový kabel a zásuvky.
  • Moderní nové TV: Kolem plochých displejů naměříme pole jenom do půl metru. Pokud je postel v ložnici půl metru od ploché TV, už to není problém.
  • Lampičky u postele: Pokud je odsuneme alespoň tři čtvrtě metru od polštáře, včetně přívodního kabelu, pole z „živé“ fáze už na polštář a hlavu nedosáhne. Nabíječky mobilu ale umístěte alespoň metr od vaší postele!
  • Mobil u postele: Stačí vypnout datové přenosy, wifi a bluetooth. Pak není potřeba ani zapínat letový režim a člověk může zůstat klidně na příjmu na SMS a volání. Mobil se v klidové pozici na síť hlásí jen po delších časech několikrát za noc. Mezitím je pasivní jako při režimu „letadlo“. Ale i tak doporučuji dát mobil dál od postele!
  • Množství SAR (vyzařování) u mobilu: Na běžné vesnici, natož ve městě, je signál dostatečný a mobil to pozná. Při hovoru vyzařuje kvůli výdrži baterie často jenom polovičním výkonem (poloviční SAR), i méně. Pokud potřebujete někde v lese pomoc, je lepší, když mobil umí vysílat i větším výkonem (má vyšší hodnotu SAR) a dokáže se propojit i se vzdálenějším vysílačem.
  • Osvětlení: Lépe je šetřit své oči a zdraví než peníze za nižší spotřebu. Vyhněte se tedy všem zářivkám, i těm kompaktním se závitem E27 i dvojtrubicím „DZ“ v lampičkách. LED žárovky si vybíráme s označením „neblikající“. V obchodě poznáme ty více blikající tak, že se na světelné zdroje podíváme mobilem – zapneme kamerku. Běžná LEDka je rychlý stroboskop a přes displej „pojedou pruhy“ díky interferenci se snímkovým kmitočtem kamery. Pokud pruhy neuvidíme, tato LEDka nebude zatěžovat sítnici a nervový systém blikáním. Také pomůže, pokud si budete vybírat světla s napájením rovnou do zásuvky na 230 V, ne přes adaptér na 12 V. Při fázovém napájení 230 V tečou 15× menší proudy a okolní pole se velmi zkrátí. Výborné také je, když kovovou kostru svítidel a lampiček uzemníte. Možná vás pak přestane bolet hlava! A ještě doporučení – děti se zpravidla lépe soustředí a učí, když mají lampičku a šňůru alespoň metr od hlavy.
  • Bezdrátové přenosné telefony (Dect): Kdo je na přenosný telefon se základnou zvyklý nebo jej musí v kanceláři používat, velmi si uleví, když si pořídí verzi s označením ECO. Jeho základna na rozdíl od starších telefonů už nevyzařuje trvale, ale jenom při volání. A ještě k tomu omezuje výkon na minimum potřebné pro spojení.

Zapomeňte na harmonizátory a odrušovače!

Řešení bývá většinou snadné! Skutečně nemusíte zbytečně vyhazovat mnoho tisíc za nefunkční harmonizátory a odrušovače. Díky mnohaleté praxi zjišťuji, že řešení bývá obvykle jednoduché. Jde jen o to reálně zjistit (změřit), co a do jaké míry skutečně v bytě vyzařuje, a tyto zdroje prostě vypínat, eliminovat, vzdálit je nebo sebe, aby jejich proměnlivé pole svým vlivem nedosahovalo na naše tělo.

Poslání, které pomáhá k lepšímu spánku…

Nejvíce mne naplňuje, když mi lidé zavolají, že se jejich děti uzdravily, že lépe usínají a spí a přestaly být často nemocné. Právě proto to měření provádím. Vnímám to jako krásné poslání, kterým můžu lidem pomoci a ulevit. Ozvěte se.

Autor: Kamil Pokorný, www.elektrosmog-zony.cz

---

Tento článek vyšel v Pravém domácím časopisu č. 2019/09. Celý výtisk seženete elektronicky v PDF našem e-shopu. Tam také pořídíte všechny naše předchozí čísla.

Nové číslo PDČ koupíte v trafikách GECO Tabák, Inmedia, TRAFIKA a ve vybraných prodejnách Albert (podívejte se mapu prodejních míst). Nejraději vám nové číslo pošleme do schránky přes předplatné