Barevné děti

Chtěla jsem napsat článek o indigových dětech, ale rozmyslela jsem si to. Napíšu článek o dětech. O těch, které jsme zplodili, i o těch, kterými jsme sami byli. O dětech celého světa bez rozdílu barvy pleti nebo barvy duše. Rozdíly mezi dětmi by se totiž dělat neměly.

Barevné děti

 

Při získávání materiálu na článek o indigových dětech na sociální síti mi více než polovina respondentů dala najevo, že má na onen barevný přívlastek docela solidní alergii. Nešlo ani tak o nepochopení významu toho slova, jako o nechuť třídit děti na barvy spektra. Vzhledem k tomu, že jsem nedávno dočetla Vypravěčku, zaslechla výroky hlavy státu o odděleném vzdělávání postižených dětí a zaregistrovala, že britská charita hodlá zřídit školu pouze pro homosexuály, nějaké škatulkování mě okamžitě přešlo. Je přece jedno, zda se jedná o děti černé, bílé, indigové, duhové či perleťové, vždy je přece budeme milovat stejně.

Možná bych si přece jen dovolila vytvořit dvě skupiny dětí. Černobílé a barevné. Zkuste si je představit jako obrácené omalovánky. Jedna strana je ještě nevybarvená a ta druhá je předloha pro ty, kteří chtějí žít podle stanovených pravidel.

Sebrali nám pastelky…

V době, kdy jsem byla ještě malá, neexistoval barevný svět. Černobílé děti seděly v lavicích s rukama za zády jako trestanci, připoutané řetězy k židlím. Směly jen mlčet. Jakýkoli pokus o sebevyjádření byl tvrdě a razantně zamítnut. Mluví se přece až tehdy, když někdo položí otázku! Děti s převahou bílé barvy byly dobře ohodnoceny a pochváleny, ty černé měly doslova smůlu. O existenci barev tehdy nebyly ani potuchy, zřejmě kdosi dobře ukryl pastelky. Jakmile se někdo jen trochu vybarvil nebo se už vybarveným narodil, okamžitě byl vygumován.

Pamatuji si, že jsem jednou o velké přestávce, bylo to tuším ještě v první třídě, krasopisně vykreslila na tabuli zelenou křídou malé písmenko „m“. Byla jsem tak pyšná, že se mi tak hezky podařilo! Také mě to stálo velké úsilí a rozhodování. Mám to udělat nebo nemám? Spolužačka mě odrazovala: „Smaž to! Vždyť se to nesmí! Za chvíli přijde soudružka!“ Když zmíněná skutečně přišla, zaostřila a štěkla: „Kdo to napsal?“ Přiznala jsem se. „A ještě ke všemu zeleně! Smaž to!“ Můj pokus o barevnou revoluci byl potlačen.

Dnešní děti se rodí už barevné. Mají svou barvu a nehodlají ji měnit ani se nechat vygumovat. Protože se ještě místy vyskytuje černobílý svět, nebývá jim v něm dobře. Mívají potíže s černobílým dýcháním, přijímáním černobílé potravy i černobílým chováním černobílých lidí. Dost často utíkají do svého barevného světa nebo trpí zdravotními problémy. Považují se za hůře zvladatelné, v horším případě dostávají i psychiatrické diagnózy. Černobílí rodiče mívají pocit, že zřejmě nějak selhali ve výchově. Barevné děti je však často vybarvují a obracejí tak role. To ony vychovávají své rodiče k tomu, aby se naučili být barevní a nestyděli se za to.

Může za to změna letopočtu?

Numerologové vysvětlují jinakost dnešních dětí změnou letopočtu. Zatímco my jsme ovlivněni jedničkou a devítkou, které nás svazovaly do určité racionální formy, ony se rodí pod vysoce citlivým a intuitivním vlivem dvojky. Právě od roku dva tisíce přibylo na svět dětí, které jsou zcela novou generací se zcela jinými energiemi a vibracemi. Tyto děti citlivě reagují nejen na zastaralý nefunkční systém, ale i na jakýkoli nerespektující přístup. Jejich prioritou je přirozený a svobodný život v maximálně možném souladu s přírodou. Současný systém školství jim nevyhovuje. My dospělí se snažíme rozumově posuzovat situaci, analyzovat a vyhodnocovat. Děti se chovají spontánně a emotivně. To, co my si nedovolíme proto, že se to nesluší, ony dělají s tou největší přirozeností.

Je krásné, když každý z nás v sobě dokáže probudit dítě a začne spontánně vybarvovat svět. Můžete i přetahovat, posouvat obrysy a vytvářet nové barvy. Vše je dovoleno, to jste nevěděli?

 
Pane, pojďte si hrát…

Sestavila jsem test pro vaše děti. Až se budou nudit nebo pařit hry na „kompu“, zkuste jim ho dát. Odpovědi si vyhodnoťte sami, nebo mi je pošlete spolu s datem narození vašeho dítěte na mailovou adresu: krockova@sezameotevrise.cz. Láká vás zkusit si to také? A co vám brání? J

  1. Jakou pohádku máš nejraději a proč?
  2. Kdyby tě ježibaba z perníkové chaloupky chtěla posadit na lopatu, co bys jí řekl/a?
  3. Jak bys potrestal/a vlka poté, co myslivec osvobodí Karkulku a babičku z jeho rozpáraného břicha?
  4. Kdybys měl možnost rychle odcestovat, protože by tvému bydlišti hrozila invaze mimozemšťanů, co by sis vzal s sebou a kam bys odjel?
  5. Do jaké země by ses rád podíval a proč?
  6. Proč se lidé modlí?
  7. Jak by měl podle tebe vypadat ideální stát?
  8. Kdybys měl/a volit z těchto tří věci, co by sis vybral/a? Proč? (Arabely kouzelný prsten, čepička neviditelnosti nebo cestovní plášť)
  9. Jaké slovo nebo věta se u vás v rodině neříká a ty bys sis přál/a, aby se používalo/používala? Můžeš to i zdůvodnit?
  10. Kde jsi byl předtím, než ses narodil?
  11. Jak by měl vypadat tvůj naprosto ideální den?
  12. Jak by měl vypadat tvůj naprosto ideální den, až budeš dospělý?
  13. Co rád jíš a proč?
  14. Jakou pohádkovou bytostí bys chtěl být a proč?
  15. Kdyby sis měl vybrat z těchto tří schopností, co by sis vybral a proč? (umění létat, číst myšlenky, být nesmrtelný)
  16. Kdyby sis mohl vybrat strávit jeden den v nějaké historické době, jakou by sis vybral a proč?
  17. Co umíš?
  18. Co by ses chtěl naučit?
  19. Chtěl bys vrátit čas a udělat něco ve svém životě jinak?
  20. Vyber si jeden ze čtyř živlů, jednu z barev a jedno číslo od 1 do 9.
 

Tady pár barevných odpovědí:

Sára, 6 let: Kdyby tě ježibaba z perníkové chaloupky chtěla posadit na lopatu, co bys jí řekla? Můžu sprosté slovo? Že je blbá… Chtěla bys vrátit čas a udělat něco ve svém životě jinak? Jednou jsem Ele udělala jizvu, tak bych jí to chtěla opravit… Agnes, 14 let: Jak by měl podle tebe vypadat ideální stát? Bez válek, bez zlodějů, s přírodou a s rozumnou vládou. Honza, 10 let: Jak by měl podle tebe vypadat ideální stát? Měl by být mír, neměla by být mafie a teroristé. Kdybys měl volit z těchto tří věci, co by sis vybral a proč? (Arabelin kouzelný prsten, čepička neviditelnosti nebo cestovní plášť) Ani jedno. Není to potřebné. Člověk si musí umět zařídit svoje věci sám. Chtěl bys vrátit čas a udělat něco ve svém životě jinak? Sám sobě mladšímu bych řekl, aby nelhal. Táňa 14 let: Jakou pohádku máš nejraději a proč? Z těch starých klasických žádnou, protože tam jsou všecky ženské jenom slabé chudinky odkázané na pomoc víl a chlapů. Jak bys potrestala vlka poté, co myslivec osvobodí karkulku a babičku z jeho rozpáraného břicha? Sehnala mu kupu masa, aby dal pokoj. Je to jenom zvíře a měl hlad. Gabka, 16 let: Jak by měl vypadat tvůj naprosto ideální den, až budeš dospělá? Ráno se vzbudím, nebude víra v nic, pouze v sebe sama a všichni lidé si budou rovni.

Je astroložka, kartářka, vykladačka snů, básnířka a začínající spisovatelka, vášnivá čtenářka, maminka dvou dětí, milovnice přírody, zvířat, hudby, historie, konspiračních teorií a umění všeho druhu. Pracuje jako externí redaktorka několika časopisů, věnuje se také poradenství v oblasti zdravé výživy, bylinkaření či aromaterapii.

Profil Další články


Objednejte si předplatné
Předplatné